nuffnang

yang baik semuanya datang daripada ALLAH

tak semua pe yang kita mahukan kita akan dapat jadi berusahalah untuk mendapatkan pe yang kita inginkan dan kemudian barulah berserah kepadaNYA...^^
hari-hari ingat ALLAH,
INSYAALLAH...
Segala pe yang dilakukan akan diberkati...^^,

Thursday, 29 March 2012

KOSONG...

Kau melihat diriku
Seperti sesuatu
Yang mencabar dirimu
Akal dan mindamu
Kau mendustaiku
Kau bilang mereka tak tahu
Siapa diriku
Sedangkan kau juga begitu

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa kosong kosong
Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku kosong kosong

Kini aku bangkit
Membuktikan yang ku tak sakit
Dengan segala perit yang kau berikan
Kini aku pantas berjalan
Bergerak ke hadapan
Dan akan ku buktikan
Siapa diriku yang sebenar
Oo Oo
Kosong kosong

Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa kosong kosong
Setiap detik diperhatikan
Kau cari cara putar belitkan
Kau jadikan diriku kosong kosong
Segala kata cacian
Yang telah engkau berikan
Membuatku rasa kosong kosong
Oo Ooo

THINK POSITIVE FZ....!


4 hari 3 malam...

Salam...hye semua...^^, hari nie nak masa aku tgk gambar2 rasa rindu plak tu yg nak share kat sini...huhu tahun nie mmg INDAH bg aku la sebab aku dapat jgak PERGI jauh dgn MENAIKI bas okey! huhu yela sebelum2 nie kalau nak naik bas pun aku mesti dgn COUSIN aku je tapi kali nie aku pergi dgn kawan2 aku...^^, THANX MY DEAR...^^, 


kita org pergi je dah macam2 DUGAAN mana taknya dgn TIKET BAS MAHAL! yea2 MAHAL... al maklumlah  nak cuti sekolah semua nak balik kan???hahaha tu xpe lagi dah la dlm bas pulak SEAT dia leh duduk MANA2 je okey...PERGHHHH mcm xcaya pun ada... and guest what??? aku duk dgn INDIAN... sabor jela...huhu


kita org sampai PENANG masa pagi gak la...huhu mcm2 jadi kat sana dan yg PENTING HAPPENING! YAHOOO....INSYAALLAH kalau da kesempatan nak pergi sana lagi boleh tak SCHA???hehehe kalau pergi sana TIDO uma hang la jawabnya...hehehe(xmalu toi minah nie...)


okeylah tak mau BERCELOTEH panjang2 lagi nie bagi korg tgk picture2 lak...huhu


tiket KAMI...^^,

sesi membeli belah utk kenduri..



Mesej seorang kekasih kepada kekasihnya ♥


Perempuan : Awk.. Kenape awk tak penah ajak sy tengok wayang atau keluar jalan2 macam pasangan lain?
Lelaki : Saje..
Perempuan : Saje ke atau awk malu nk kuar ngan sy?
... Lelaki : Mana ada.
Perempuan : Kenape kita tak penah gayut malam2 macm pasangan lain?
Lelaki : Sebab sy nak jimat kredit..
Perempuan : Sampai hati awk kan? Kenape ye kwn sy panggil kekasihnya ''sayang'' tapi awk tak pernah pun panggil saya ''sayang''?
Lelaki : Geli la perkataan tu.. Nak termuntah..

--> Perempuan tersebut terus merajuk selepas membaca ayat2 kekasihnya.. Beberapa minit kemudia dia menerima satu mesej..

Lelaki : Sy tak penah ajak awk kuar tngk wayang ngn jalan2 sbb nanti bila kita dah kahwin, awk takkan rasa boring nak kuar ngan sy dan sy nak saat tuh nanti menjadi kenangan kita yang paling romantik dalam hidup sy.. Lagipun, bukan ke tak elok kalau keluar berdua duaan? Mcm2 boleh terjadi kan? Sy tak nak gayut ngn awk mlm2 bukan sebab sy nk save kredit ke ape tapi sy tak nak diri sy hanyut dengar suara merdu awk.. Biarlah sy mendengarnya pada malam pertama kita nanti supaya sy akan lebih menghargainya.. Sy tak panggil awk sayang bukan sy geli nak panggil tapi biarlah sy panggil awk ''sayang'' bila kita jadi suami isteri nanti kerana awk takkan rasa bosan mendengarnya dan dpt menjaga hati saya dari tergoda dengan hasutan syaitan.. Sy sangat mencintai awk dan sy janji suatu hari nanti awk akan merasai ape yg orang lain rasa sekarang setelah kita sah menjadi suami isteri..

Perempuan : Sambil menangis terharu berkata " terima kasih bakal suamiku.. Aku amat menyintaimu.. Ya Allah, satukan lah kami dalam ikatan yg sah"...
TERIMA KASIH AWAK...^^,

Wednesday, 28 March 2012

realiti atau mimpi (2012)

Salam...hye semua... hari nie tiba-tiba je TERINGAT pasal IMPIAN setiap org mesti ada IMPIAN kan??? saya pun ada jugak tapi... BIARLAH RAHSIA(nak lagu je minah nie huhu) okey lah salah satu yang saya suka tgk untuk TAHUN INI yea! adalah ramai yg MENDIRIKAN MASJID...^^, 

cantikkan masjid nie????^^,


Hah bukan MASJID yg org pergi SOLAT tu la tapi... KAHWIN...huhu (ala bestnya...huhu) ramai sangat rasanya yg kahwin tahun nie tak kira la artis ke ataupun org biasa... kawan-kawan saya pun ramai jgak yg BERTUNANG & KAHWIN... TAHNIAH saya ucapkan utk korg yea...

Okey la kalau korg kan pe IMPIAN korg dgn org yg TERSAYANG??? maksudnya korg nak mcm mana PASANGAN korg nak MELAMAR korg???huhu mesti ada yang dah BERANGAN la tu...huhu tapi da yg tak TERFIKIR lagi kan??? kawan saya ada tanya saya selepas dia org tgk YOUTUBE "AWAL ASHAARI MELAMAR SCHA AL YAHYA" (alolo...so sweet) & saya jawab...******...hehehe mcm kawan-kawan saya ada yg kata nak dekat taman, pantai, depan ibu bapa....& lain-lain lagi la...huhu

Saya suka la ayat AWAL ASHAARI melamar SCHA tu..."SUDIKAH AWAK MNJADI YG HALAL UTK SAYA" lain dari yg lain tu... huhu jadi kita doakan yg terbaik utk mereka yea...^^,(kalau la saya dapat bear BESAR tu...hehehe bestnya...wee~~) okey la nie saya kongsikan link nie utk korg...daa jumpa lagi kalau saya da kesempatan menaip lagi...huhu wassalam...


p/s: BEAR besar...wink3...(>___<)


Monday, 26 March 2012

ketika itu...

Tiada apa yg mampu diucapkan tatkala hati dia gembira,
Senyuman tidak lekang di raut wajahnya,
 Jika itu suratannya,
Dia terima seadanya,
Andai itu pertemuan terakhir bersamanya,
Dia redha,
Namun di saat dia redha,
Kebahagiaan itu datang kepadanya,
Terasa seperti di syurga,
Namun dia sedar semuanya hanyalah sementara,
Walaupun hanya seketika,
Dia panjatkan Doa KESYUKURAN kepadaNYA,
Mungkin ini kebahagiaan yg datang untuk dia,
Setelah sekian lama menanti,
Ianya merupakan penantian yg berakhir pasti,
Dia berdoa agar itu yang pertama dan terakhir dalam hidupnya,
Andai dengan IZZINNYA...INSYAALLAH,
Dia redha dgn KETENTUAN yg telah ditentukan untuknya...

Sunday, 25 March 2012

JOM BERPERANG!

target same2 yea...^^,


Salam... hye semua...^^,  start hari nie xleh nak FB sgt, FZ Heart Chart nie lg sbb....... FINAL WEEK...OMG... mcm xcya je wei tapi nak uat cm ne kene la caya gak...huhu kene prepare dari pelbagai aspek nie... hehehe (mcm nak berperang la plak) hahaha okey la sem nie aq mik 6 subject... pe??? yea2 btol tu 6 SUBJECT la....huhu (habis la aq) tp INSYAALLAH... I WILL DO MY BEST OKEY,..^^, aq akn uat yg TERBIK utk org2 yg aq syg...^^, huhu dah lama xlik uma nie mula la rindu kat family ku...huhu(T___T)

k la pe2 pun GOOD LUCK utk korg gak yea... terutama utk dak2 uma saya....^^, dak2 BBM... & semua dak2 yg nak FINAL la...huhu x FINAL pun gud luck gak utk pe yg korg lakukan okey!.... STUDY SMART okey FRIENDS...^^, daa opssss sebelum tu... saya disini mengambil kesempatan utk memohon maaf jika ada TERKASAR BAHASA @ PERBUATAN saya yg membuatkan korg terasa ke pe ke ek... sorry yea...^^, okey la JOM STUDY...huhu daaaa wassalam

GOOD LUCK YEA....(>____<)



inilah masa yg di tunggu2 sebenarnya...hehehhee

Friday, 23 March 2012

P.H.D!

Salam...hye semua...^^, hari nie tiba2 je teringat kisah lalu la...huhu (T_____T)... dah nama kisah lalu mesti la yg sedih pnya..huhu... saya xtau la knapa MANUSIA perlu ada P.H.D nie... kalau PHD dlm pelajaran xpe nie P.H.D lain iaitu...PERASAAN HASAD DENGKI.... perlu ke da perasaan mcm tu??? mmg xdpt di nafikan kita nie dilahirkan dgn pelbagai PERASAAN tapi kan kita boleh mengawalnya??? 

Setiap manusia ada KELEBIHAN masing-masing jadi terima je KELEBIHAN & KEKURANGAN DIRI  tu okey! xda gunanya kalau da PERASAAN mcm tu sebab nanti MEMAKAN DIRI SENDIRI balik... SAKIT! tu yg pasti... dah2 la... buang la P.H.D tu jauh2 okey... doakan la yg TERBAIK utk semua org yg kita syg... kan itu lebih baik daripada kita menyakiti dirinya & diri kita sendiri... tak rugi pun MENDOAKAN yg terbaik utk org yg kita syg... mungkin dia bkn tercipta utk kita jadi terimalah dgn REDHA...

Di kesempatan ini juga saya ingin memohon maaf jika andai kata jika satu masa dahulu saya ada menyakiti perasaan-perasaan sesiapa shj tak kira melalui lisan, perbuatan @ pe shj... saya hanya lah manusia biasa yg tidak pernah alpa dgn melakukan kesilapan... & di sini juga saya memaafkan sesiapa yg telah membuat saya... memang saya tidak boleh MELUPAKAN pe yg org dah buat kat saya tapi saya cuba... jangan tanya saya kenapa kalau saya tidak boleh untuk bersua muka ataupun bercakap dgn anda ini kerana mngkin saya masih lagi TERINGAT pe yg telah anda LAKUKAN terhadap saya...

Saya nie nampak je mcm XDE PERASAAN tapi andai kata jika anda melakukan sesuatu yg saya xsuka... sampai bila-bila saya akan INGAT!.... tapi pe2 pun saya akan sentiasa mendoakan KEBAHAGIAAN org2 yg saya syg terutama kawan2 saya... biarlah mereka kata saya sombong, tak ingat kawan la...bla,bla,bla,.....
tapi biarlah hanya TUHAN sahaja yg tahu pe perasaan saya terhadap kawan2 saya... xbermaksud kalau saya XSMS saya sombong, xbrmaksud saya XTELEFON saya xtahu keadaan mereka... biarlah mereka nak kata pe2 pun janji saya selalu teringat kat mereka xkira di mana saya berada...

Menjaga PERASAAN org lebih penting kan drpd mengharap kan org memahami PERASAAN kita??? biarlah jika itu yg boleh membuatkan semua org yg saya syg BAHAGIA saya rela... akan saya cuba untuk membuatkan semua org yg saya syg GEMBIRA di samping saya & org2 yg mereka sayangi..... INSYAALLAH...

Apapun SEMOGA KORANG BERBAHAGIA di samping INSAN yg TERSAYANG... hargai lah pe yg ada di depan mata korang sebelum mereka PERGI untuk selama-lamanya... luahkan isi hati korang sebelum terlambat... jangan pendam sehingga korang terlepas peluang yg ada... jangan korang sakiti mereka kerana tidak dapat MEMILIKI mereka... sesungguhnya mereka tidak dapat MEMBACA apa yg ada di dlm HATI korang... terima segala KEPUTUSAN yg telah mereka uat... mungkin dia bukan JODOH korang... percayalah setiap kita telah diciptakan berpasangan... INSYAALLAH JODOH korang akan tiba nanti...

-->> Aku maafkan kamu... tak perlu kita bertemu cukup kau tahu... yang aku maafkan kamu...(pinjam lirik lagu nie sat noh...huhu) okey la xmau sedih2 yea semua... nie cuma luahan hatiku yg telah lama berbuku...(amboi ayat minah nie...hahhhaa) daaa nanti menaip lg la kalau da idea lagi la huhu^^, wassalam

Thursday, 22 March 2012

HANYA TENTANG DIA...(^__*)

Dia banyak membantuku,
Dia banyak membimbingku,
Dia juga telah memberikan segalanya untukku,
Dia tidak pernah merungut,
Dia juga tidak pernah mengenal erti penat lelah,
Dia adalah segalanya untukku,
Tanpa dia...siapalah aku,
Tanpa dia aku tidak akan berjaya,
Tanpa dia juga aku tidak akan berada disini,
Jika dia memarahiku tandanya dia sayang,
Jika dia menelefonku tandanya dia rindu & risau,
Jika dia PERGI...,
Kesedihan akan melanda diriku,
Akanku amalkan segala apa yang telah diajarinya,
Ku terima jika org mengata diriku,
Namun...
Jangan mengata dirinya!
Akanku bermusuh dengan org itu,
Biarlah mulut org mengatakan ku kejam,
Biarlah org mengatakan ku tiada perasaan,
Janji hanya aq yang tahu pe yg ku lakukan,
Apa pun yg terjadi,
Berjalanlah tanpa henti,
Akanku pertahankan dia,
Itulah MAMA & ABAH ku,
Tiada anugerah yg terindah memiliki mereka,
TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA MAMA & ABAH...
JASAMU KU KENANG SAMPAI KEAKHIRNYA...

~~>> daripada anak-anakmu...~~

OH KEK!^^,

Salam semua...^^, tiba2 rasa nak mkn kek plak...huhu korg suka mkn kek pe??? CHEESE CAKE ke @ BLACKFOREST kek ke @ kek COKLAT  MOISS ke??? pe2 jela janji kek kan??? huhu okey la hari nie CENDANA FZ nak kongsi RESEPI okey... RESEPI KEK BATIK jela yg CENDANA FZ tau hehehehe yg kek lain tau mkn jela jwbnya...huhu

RESEPI KEK BATIK....^^,
BAHAN2NYA ADLH....
-->> 1 BUTTERCUP
-->>  MILO PAKET KECIL (2OOG kot klu xslap huhu)
-->> 1 TIN SUSU PEKAT F&N (Tin kecil)
-->> BISKUT MARIE 1 PAKET @ IKUT CITA RASA NAK BNYK NE...
-->> 1 BIJI TELUR...

CARA-CARANYA...
-->> panaskan BUTTERCUP sehingga cair
-->> masukkan SUSU PEKAT F&N mengikut cita rsa korg if nak manis ubuh semua sekali klu x separuh pun k dah la...huhu (kene jga kshatan tu), kacau sehingga sebati okey!
-->> kemudian masukkan MILO sedikit demi sedikit & kacau lagi sehingga sebati...
-->> masukkan TELUR & kacau lg...
-->> laslty baru la masukkan BISKUT MARIE yg di patah2 kan & masukkan ke dlm bahan2 tadi
-->> kacau semua tu pas tu masukkan ke dalam acuan kemudian ratakan sehingga PADAT dlm bekas tersebut...lepas tu biarkan sehingga SEJUK seketika... kemudian barulah MASUKKAN KE DALAM PETI SEJUK...
-->> sedia di hidang la lepas tu....NYUM3...^^,

inilah hasilnya...hehehe^^,

 SELAMAT MENCUBA YEA ..(>____<)

Wednesday, 21 March 2012

TERINGAT SESUATU...!

Salam semua...^^, hari nie tba2 rasa semacam je...huhu APAKAH PERASAAN ITU??? perasaan itu adalah... teringat kat my KUZEN... dia kat PD skung nie... dah lama xdgr cite sal dia... selalunya dulu da gak MSG2 @ brtnya sal khabar tp... semenjak dia di PD nie... mmg jarang la nak dapat tnya2 mcm tu kan??? huhu sabor jela.... pe2 pon hope dia okey kat sne... ^^, nanti dah keje jgn lupa blanja aq okey! hehehe^^,
my kuzen...^^,






p/s: KUZEN2 YG LAIN PUN SAYA RINDU GAK OKEY... SAYANG KORANG, RINDU KORG HEHEHHEHE ^^,

Tuesday, 20 March 2012

dugaan itu mematangkan kita...

Salam...hai semua...^^, mood nak menaip sampai lg so da la bnda nak di kongsikan disini huhu ok la pe yg korg rasa bila pelbagai dugaan yg dtg ??? mesti da yg rasa pe salah aq smpai jd cm nie???  knapa aq yg kene trima suma nie??? bla,bla,bla... dan byk persoalan yg berada di minda kan??? hehehe pnjam lirik lagu tu kjap huhu tapi korg msti xperasan yg sebenarnya DUGAAN itu mengajar kita pelbagai ERTI... 

ia mngajar kita erti KESABARAN, KEREDHAAN, KEHIDUPAN YG SEBENAR & LAIN2 LAGI... mmg la selalunya kita akan rasa trtnya2 pada mulanya tapi bila kita dpt hadapi semua tu kan kita akn rasa semua tu  pngalaman yg  MENDEWASAKAN kita... tiba2 aq teringat kat org2 yg byk bg kata2 semangat kat aq dulu trutamanya masa FORM6 dulu okey! masa FORM6 dulu boleh dikatakan sesuatu yg bkn aq impikan pun.... xpernah TERLINTAS KAT FIKIRAN aq yg aq akn masuk F6 tu... tapi itu takdirku... aq terima seadanya...

rupa2nya da hikmah aq masuk F6 tu... aq dapat jmpa kwn sekolah rendah aq lik iaitu MILA ... aq gak dpt kwn2 baru yg lain... dan pengalaman yg aq xleh lupa ialah dpt mngenali seorg ckgu yg amat SPORTING bkn shj mrangkap ckgu kpd aq tp mnjadi KWN gak kpd aq & IZZATI...(etec)...miss korg...(T__T)
masa F6 tu la mmg DUGAAN yg byk bg aq sebab kalau aq x masuk F6 mngkin aq xkan dapat kenal dgn korg semua kan??? huhu F6 nie gak membuatkan aq tahu pe kelebihan aq & kekurangan aq... aq tahu aq bkn sempurna tapi aq hanya manusia biasa yg sering akn melakukan kesilapan & melalui KESILAPAN itu aq cuba utk memperbaiki kekurangan diriku ...INSYAALLAH

sekarang SYUKUR ALHAMDULILLAH aq HAPPY ngan kehidupan aq skrng walaupun kadang2 aq akn TERINGAT kisah lalu tapi aq cuba utk MELUPAKANNYA... biarlah dulu org sering kata mcm2 sal aq walhal bnda tu x btol... aq xkisah kalau cte sal aq tp TOLONG JGN LIBATKAN PARENTS aq mmg aq PANTANG btol kalau org uat cm 2! kalau korg pun mesti xsuka kan kalau org MENGATA PASAL PARENTS korg??? so FIKIR dulu sebelum MELAKUKAN SESUATU OKEY!
okey la pjg sgt dah aq brceloteh nie... lain kali kita story3 lg deh...heheheh... daaa wassalam...^^,


Monday, 19 March 2012

heppy besday my dear...^^,



yg serba putih tu yea besday gurl kita...^^,


salam...^^, hola2... hari nie bersamaan 20 march 2012 besday my dear teacher (PN JUMAAH) a.k.a my best frend lorh...huhu xlupa jgak etec hehehe miss u all a lots lorh...^^, saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan SELAMAT ULANGTAHUN YG KE-???? teeetttt yg 2 kene rahsia la kan...hehehe semoga pe yg cikgu hajati akan trmakbul & gembira dismping dgn org yg trsayang...hehehe

xlupa jgak nak wish heppy belated besday 2 uncle azman...hehehe saya ingat besday uncle ckgu cuma hari tu nak wish xde krdt la plak...huhu so mik kesempatan nie jela nak wish sekali utk ckgu & suami tercinto hehehe ^^,

pe2 pun saya harap nanti kita dapat berjumpa lagi dgn etec kita lepak2 sambil story3 deh...hehehe (tu pon klu uncle bg la...hehehe^^,) rindunya saat dulu... kenangan itu akan tetap berada dalam ingatan sampai bila2...INSYAALLAH...

ANYWAY HEPPY BESDAY PN. JUMAAH...^^,

bagi pic nie jela nak post jauh sgt la plak...hehehehe


Sunday, 18 March 2012

my COUSIN...^^,

Salam 1 malaysia...^^, hari nie nak kongsi cite sal sepupu2 saya la...huhu (skema plak minah nie hari nie...hahahha) okey la kalau korg rapat xdgn sepupu korg??? kebanyakkannya kan yg aq tgk xrapat kan btol x???huhu kwn2 aq pun kata kat aq yg aq nie rapat sgt ngan SEPUPU2 aq... ntah la aq pun xtau cm ne leh rapat WALHAL dulu kecik2 xde la rapat ne pon...huhu ntah la tp yg pasti aq paling rapat ngan my <3LY KUZEN "IZYAN IZZATY" huhu (hah jgn lupa blnja aq ek, aq dah puji2 hang nie...hehehe just joke nek...huhu)

kita org dulu masa kecik2 xrapat sgt pon AL MAKLUM lah jauh la katakan aq duk KL dia duk KEDAH...huhu kalau jmpa pon time raya la tu pon masa smpai kmpung dua2 malu tp.... bila nak lik tmpat masing2 barulah nak mesra2 bagai...hahhaha (rindu nek kenangan kecik2)huhu tapi biarlah KENANGAN tggal KENANGAN yg penting adalah masa akn dtg...huhu skrg kita org xjauh dah cm kecik2 dulu... IZYAN dah tggal kat KL & yg penting aq selalu lepak uma dia...hehehe bkn lepak uma je... KOLEJ dia pun aq selamba gadak je pergi...hehehe... tmpt bljr kita org pun dekat je xjauh...so together2 la kami...hehehe dah la malas nak cite pjg2 nanti smpai sok pun xhabis kalau cite sal aq n cik yan nie...hehehe

nie pic KUZEN2 yg aq smpat cilok la...hehehe (jgn mad KUZEN2 ku...huhu^^,)

nie KUZEN2 belah ayah...^^,

       








 



nie KUZEN2 belah mama plak huhu^^,








P/S : -->> yg xde pic. kat sini jgn mad yea sbb dah cari pic korg tp xde la plak...huhu^^,

BERTUNANG + KAHWIN = ADA BRAN KE???

Salam 1 Malaysia...hola korg...^^, chat ke? huhu hari nie nak cite sal GOSSIP la...hahaha xdela kalau GOSSIP laju je ek korg nie... xbik2 la...huhuhu mcm nie citenya korg perasan x tahun 2012 nie ramai org KAHWIN & BERTUNANG... terutamanya dikalangan ARTIS...huhu btol3 kan??? huhu mungkin dah JODOH dia org kan... mcm LISA + YUSRY, ANA RAFFALI, ALLY ISKANDAR & lain2... bestkan tgk dorg semua punya PERKAHWINAN??? SWEET SGT2...^^, (dah berangan la 2) hehehe tapi korg tau x tggungjawab besar tu kalau nak mndirikan RUMAH TANGGA nie...

korg ptot tahu pe maksud di sebalik " AKU TERIMA NIKAHNYA..."


hah so skrg cm ne??? ada bran ke nak kahwin tu??? hehehe... semuanya trpulang kat diri korg sendiri la kan... & juga ikut kemampuan masing-masing... kalau aq....hurmmmm.... NO KOMEN la....( kuar sudah jwpn artis dia...hahahha) cakap sal kahwin 1 hal tapi yg bhgn lain2 tu... mcm bersanding la pela tu semua adat je... yg wajibnya ialah IJAB & KABUL... kalau korg perasan yg mna klu mereka yg btol3 ikut cara ISLAM... mereka akn NIKAH lpas tu uat kenduri secara SEDERHANA utk memperkenalkan pasangan mereka kpd saudara2,rakan2 & jiran2 mereka... namun, xsalah kalau kita nak ikut adat tapi janganlah sampai mcm nak MENUNJUK2 okey... BERSEDERHANA itu kan lebih BAIK...^^, (wah dah mcm ucapan pe dah aq bg nie...hehehe...) okey la kita smbung lain kali plak yea... tgk la cite pe plak aq nak kongsikan kat sini...hehehe dadaaaaaa^^, wassalam....

Friday, 16 March 2012

KENAPA???

Salam 1 MALAYSIA....^^,huhu dah lama gak x update nie rindu sih...hehe bz sikit la skung nie al maklumlah nak FINAL dah okey...(cuak 2...huhu) okey la hari nie nak cite sal pe yea??? ermmmm... mcm2 nak cite nie biasa lah kan dah lama x mencurahkan luahan rasa eden di sini ha...hahaha (ayt xmnahan btol...) nak cite sal luahan hati nanti kata aq jiwang walhal xde pon jiwang ne pon...hahaha nak cite sal pe yg aq lalui rasa mcm xyah kot xde mood plak nak cite sal 2...

so nak cite sal hah " KENAPA ORG YG CANTIK PAKAI TUDUNG TAPI TAK NAK PAKAI TUDUNG??? " mnjadi 1 PERSOALAN gak itu setiap kali aq g ne2 mesti tgk kwn2 @ sape2 jela yg aq rasakan klu dorg pakai tudung mesti cantikkan??? knapa ek dorg xmau pkai tudung??? dah selalu aq dgr JAWAPAN yg same je... xready lg la, nanti2 la, suka hati aq la, blum dpt hidayah lg la....bla,bla,bla... ermmm... sedih aq dgr ALASAN itu...(T____T) tapi nak uat cm ne kan kita hanya mampu memberi nasihat yg lain 2 trpulang kat diri dorg sendiri la...

sebenarnya ALLAH menyuruh hambanya menutup AURAT ada sebabnya... terutamanya bagi kaum HAWA...  ALLAH syg kaum HAWA (bkn HAWA shj okey tapi ADAM juga...^^,) oleh itu, ALLAH mnyuruh kita menutup AURAT kita kerana kita mampu melakukannya... yela mesti korg trtnya2 pe bnda la minah nie cuba terangkan??? okey la mcm nie... knapa ALLAH hanya suruh kaum HAWA je yg menutup AURAT yg hampir kseluruhan anggota badan kecuali muka dan 2 tangan sahaja xpyah tutup??? nie sebabnya ALLAH tahu yg kaum HAWA mampu melakukannya... cuba korg bygkan @ suruh kaum ADAM yg uat mcm itu... dah semestinya mereka TIDAK mampu melakukanya... mesti byk alasan je dorg bg...huhu tapi bagi kaum HAWA... mereka trima je seadanya... ini kerana mereka tahu kenapa ALLAH uat mcm 2... menutup AURAT itu kan lebih manis... demi menjaga maruah diri, AGAMA, bangsa & negara... (ayt aq nie xmnahan btol la...huhu) 

Dan skrg nie aq suka tgk KEBANYAKKAN ARTIS WANITA yg dah mula bertudung...ALHAMDULILLAH... cantik sgt walaupun kdg2 mcm2 KOMEN dr org ramaikan??? tapi xpe PEDULIKAN semua 2 okey... janji NIAT kamu itu ALLAH shj yg tahu...^^, pe2 pun semuanya trpulang kat DIRI SENDIRI okey! semoga ALLAH memberikan PETUNJUKNYA KPD SETIAP HAMBANYA...hari-hari ingat ALLAH...INSYAALLAH...^^,


share I <3 ISLAM.COM.....












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...