nuffnang

yang baik semuanya datang daripada ALLAH

tak semua pe yang kita mahukan kita akan dapat jadi berusahalah untuk mendapatkan pe yang kita inginkan dan kemudian barulah berserah kepadaNYA...^^
hari-hari ingat ALLAH,
INSYAALLAH...
Segala pe yang dilakukan akan diberkati...^^,

Saturday, 28 April 2012

tiada hadiah...........(>_______<)






only gegurlz....!^^,





Salam....^^,


Hola... hari nie tiba2 rasa nak uat entry khas utk GEGURLZ je okey.... bkn nak taip pe pun just nak share pic. je....huhu




memories....^^,



candid siot pic. nie...huhu


my luvely kuzen...~izyan~

mila milo...hehehehehe

zetty a.k.a etec....

jiran ku sejak kecil...^^,

1st kwn yg aq kenal dlm BBM aq....~scha kozue~
nie la kakak yd diam2 ubi berisi...hehhehe
nie la mama kita org...hehe~shira~
nie pulak nini a.k.a shazwani...
nie la yaya ~amalia~
nie la cik eija c nota kecil...~liza~

twins??? xla sebelah kiri AINUN & sebelah kanan AINA...^^,

Yang bawah nie pulak picture yg sempat eden edit...huhu












WASSALAM...^^,









Wednesday, 25 April 2012

NALURI HATI

Salam...


Naluri adalah PANCAINDERA manusia yang ke-6... itu lah kelebihan yang ALLAH berikan kepada manusia... tak semua orang yang boleh merasainya itu kata pakar lah kan... aku tak tau la betul ke tak...huhu 
Naluri adalah gerak hati yang datang secara jujur dalam diri manusia itu sendiri... selalunya naluri nie mmg betul-betul terjadi...


Sebagai contoh naluri seorang IBU itu selalunya betul... mcm IBU dapat rasakan sesuatu yang tak baik akan berlaku tapi IBU sendiri tidak tahu apakah sesuatu itu... apabila perkara buruk itu berlaku barulah IBU merasakan NALURINYA tadi itu merupakan petunjuk kepada dirinya...


Begitu jugak aku dapat merasakan ada sesuatu yang di sorokkan oleh seseorang yang aku sendiri telah menganggapnya seperti kakakku sendiri... ia mesti orang kata itu perasaan ko jela... tapi dari setiap perbuatannya aku boleh tahu ada sesuatu yang mereka sembunyikan dari aku... aku tak tahu lah nak kata aku nie MULUT BECOK xde pun... sedangkan nenek aku selalu marah kat aku kata aku nie macam tak mik kisah dalam sesuatu perkara... Walhal aku tahu je cuma kalau ORANG DAH SURUH KITA MERAHSIAKANNYA mestilah kita AMANAH dengan pe yang disuruh kan???


Ntah la aku rasa mcm dorang nak PERGI jauh, jauh, jauh... okey la kalau itu yang korang inginkan aku nak uat macam mana an??? tak pela PERGI la kalau korang rasa itu dapat MEMBAHAGIAKAN korang... aku nie kan selalunya akan dicari bila DIPERLUKAN sahaja...aku REDHA...  


Biarlah aku pendam segala yang aku rasakan... bukankah menjaga hati orang lebih penting dari menjaga hati sendirikan??? jika dulu dia rapat denganku tapi kini tidak lagi... mungkin ALLAH telah merancangkan sesuatu yang lebih baik untuk diriku... aku percaya setiap pe yang berlaku pasti ada hikmahnya... aku akan tunggu dan lihat pe yang akan dia katakan kepada ku jika benar dia ingin PERGI ke situ... 


Akhir kata.....Naluri adalah satu anugerah yang suci dan bersih dalam diri setiap individu....Keistimewaan ini dimiliki oleh semua orang tetapi pada tahap keupayaan yang berbeza-beza.... Jadi, hargailah keistimewaan itu, manfaatkanlah ianya sebaik mungkin…WASSALAM...

Tuesday, 24 April 2012

BUNGA OH BUNGA...^^,

Salam...^^,






Ada ke orang tak suka bunga??? terpulang kat orang itu suka ke tak kan...??? huhu bagi aku suka la pe lg...huhu tak kisah BUNGA HIDUP @ tak ORIGINAL...hehehehe... kebanyakkan orang suka yang BUNGA HIDUP sebab FRESH katanya... tapi FRESH, FRESH mana pun layu gak kan??? (T___T) 


Daripada layu baik kita pilih BUNGA yang tak akan layu sampai bila-bila huhu zaman sekarang nie kan mcm2 kita boleh buat... tak caya?? kita boleh buat BUNGA sendiri mengikut KREATIVITI sendiri la.... dan mengikut gerak hati aku dapat buat bunga yang mcm nie...tadaaaaaa





So terpulang kat korang nak pilih BUNGA yang mcm mana lepas nie yea...^^,
Okey la da masa lagi aku update yea...opsss sebelum itu nie da beberapa gambar bunga lagi...huhu
daaaa WASSALAM...^^,



oh  taman bunga...INDAHNYA....^^,


Monday, 23 April 2012

kadang-kadang...

SALAM....

kadang-kadang kita sering mempertikaikan banyak persoalan,
kadang-kadang juga kita tak tahu kenapa kita sering terluka,
kadang-kadang juga kita tak tahu mengapa kita sedih,
kadang-kadang juga kita tak tahu kenapa kita menangis,
kadang-kadang juga orang tidak tahu kita terluka dgn semua yang dilakukannya,
kadang-kadang juga kita rasa mungkin salah kita,
kadang-kadang juga kita terfikir mungkin kita tidak diperlukan lagi,
kadang-kadang juga kita terfikir mampukah kita bertahan lagi,
kadang-kadang juga kita terfikir adakah orang tahu isi hati kita,
kadang-kadang juga orang tidak tahu isi hati kita,
kadang-kadang juga orang melihat kita seperti tidak ada perasaan,
kadang-kadang juga kita tidak mampu untuk menipu hati kita lagi,
kadang-kadang juga kita rasa tidak mampu bertahan lagi,
kadang-kadang juga kita terfikir utk lari dari semua ini,
namun itulah yang telah DITENTUKAN OLEH-NYA,
terima dengan terbuka walaupun terluka,
akan di pujuk hati ini...INSYAALLAH...




p/s: nampak macam tak ada perasaan tak semestinya dia tak tahu apa yang berlaku... selama mana dia menipu hatinya, tidak mungkin hatinya mampu bertahan untuk selamanya... jika itu yang dipinta dia akan melakukannya walaupun sakitnya hanya TUHAN sahaja yang tahu...

Wednesday, 18 April 2012

mujhse dosti karoge

Salam...^^,



Tiba-tiba mood hindustan dtg la plak minah nie... hahahha xdela maksud tittle tu adalah sudikah awak menjadi kawan saya???huhu alamakkk sweet la plak...adoiii aii..huhu nie yg aq xleh nie...huhuhu

Kawan senang mmg mudah dicari tapi kawan ketika susah... bkn mudah utk dijumpai... percaya atau tidak korg sendiri yg mampu mnjawab persoalan itu... bagi aq tu lah pndapat aq... org selalu kata aq SOMBONG la pe la walhal dorg xkenal aq cm ne.. kalau korg dah kenal & berkawan ngan aq mesti korg tau aq nie jenis mcm ne... btol x kwn2 ku???huhu

Aq tak kisah la org nak kata aq nie lupa kawan ke pe ke janji aq tau pe yg aq lakukan... mulut org kita tak boleh tutupkan??? lain la kalau mulut TEMPAYAN boleh la tutupnya punnnnn...hahhaha pe yg penting aq boleh kawan ngan sape2 je & aq harap kwn2 aq pun leh terima kelebihan dan kelemahan masing2... manusia semua tak sempurna tapi manusia akan melakukan yg tebaik dalam hidup mereka kan???

Persahabatan itu akan lebih INDAH jika kita saling memahamikan??? maksudnya bila suka dan duka dihadapi bersama... itu lah erti persahabatan yg sebenar.. mmg la tak semua bnda kita perlu cerita kat kawan kita tapi kalau cerita kita semua dia nak tahu tapi CERITA DIA simpan rapi2 sape tak "bengkek" mcm tu kan.... tapi pe2 pun biarlah masa yg menentukannya kan... aq doakan yg terbaik utk ko okey!

MUJHSE DOSTI KAROGE??? is up to you all...

okey la nak smbung tgk cite hindustan la... nanti aq taip lagi okey...daaa wassalam...^^,

C.A.N.D.I.D

Salam...^^,

Berjam gak nak tggu blog nie al maklumlah line kan songot ckt hahahaha "songot" tu mksudnya senget la... aq dah biasa ckp cm tu hehehe hah korg kalau tgkp gambar nak yg CANDID @ x candid????  bagi aq, lebih suka candid sbb nampak NATURAL okey! huhuhu

Bkn yg xcandid x cntik tapi... bg aq CANDID akn lg cntik gmbarnya... so jgn tnya kalau aq yg pegang kamera dah tgkap GAMBAR ke belum sbb tanpa korg sedar aq akn tgkap setiap pe yg korg lakukan tanpa sedari...hehehe tapi xdela gambar tu xcantik mestilah cantik okey! huhuhu

Kalau xcaya nie ha tgk GAMBAR2 yg CANDID...huhu







so terpulanglah kat korg nak CANDID ke x okey! daaaa wassalam....


Tuesday, 17 April 2012

kayangan...^^,

Salam...^^,

hola, hola, holla.... dah lama gak tak tgk heart chart ku ini...huhu rindu sih... ckp pasal RINDU nie... tiba2 aq RINDU plak dekat KAYANGAN... hah aq bknnya BERANGAN or ank org2 kaya tapi... KAYANGAN nie aq bg nama mcm tu sebab tmpt 2 bg aq INDAH & bg ketenangan bila aq kat sana...huhu

Nama KAYANGAN tu aq cipta masa aq duk berdua dgn PARTNER aq...hehehe hah PARTNER aq tu gurl okey! jgn nak pkr lain plak yea...huhu dulu kalau g KAYANGAN aq xtau nak lepak ne kat situ al maklumlah tmpt ramai org la katakan tp.... da 1 hari tu kan kwn2 aq cari 1 tmpt & kita org lepak3 kat situ... perghhhhhh hilang TENSION kot! huhuhu dari mlm tu la bla aq & kwn2 aq TENSION kita org akn g kat situ....

Kalau dulu bila aq TENSION aq rasa nak lari jauh2 & nak g melihat KEINDAHAN seperti sungai @ laut tapi skrg aq dah da KAYANGAN...wee~~ huhu k la kan drpd xde...huhu hurmmm... rindu plak nak lepak kat sne ngan korg wei!....(T___T) nanti dah TOGETHER3 kita g sne deh....hehehhee

k la nie GAMBAR melepaskan RINDU dkat KAYANGAN....^^,  daaa wassalam









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...