nuffnang

yang baik semuanya datang daripada ALLAH

tak semua pe yang kita mahukan kita akan dapat jadi berusahalah untuk mendapatkan pe yang kita inginkan dan kemudian barulah berserah kepadaNYA...^^
hari-hari ingat ALLAH,
INSYAALLAH...
Segala pe yang dilakukan akan diberkati...^^,

Wednesday, 25 April 2012

NALURI HATI

Salam...


Naluri adalah PANCAINDERA manusia yang ke-6... itu lah kelebihan yang ALLAH berikan kepada manusia... tak semua orang yang boleh merasainya itu kata pakar lah kan... aku tak tau la betul ke tak...huhu 
Naluri adalah gerak hati yang datang secara jujur dalam diri manusia itu sendiri... selalunya naluri nie mmg betul-betul terjadi...


Sebagai contoh naluri seorang IBU itu selalunya betul... mcm IBU dapat rasakan sesuatu yang tak baik akan berlaku tapi IBU sendiri tidak tahu apakah sesuatu itu... apabila perkara buruk itu berlaku barulah IBU merasakan NALURINYA tadi itu merupakan petunjuk kepada dirinya...


Begitu jugak aku dapat merasakan ada sesuatu yang di sorokkan oleh seseorang yang aku sendiri telah menganggapnya seperti kakakku sendiri... ia mesti orang kata itu perasaan ko jela... tapi dari setiap perbuatannya aku boleh tahu ada sesuatu yang mereka sembunyikan dari aku... aku tak tahu lah nak kata aku nie MULUT BECOK xde pun... sedangkan nenek aku selalu marah kat aku kata aku nie macam tak mik kisah dalam sesuatu perkara... Walhal aku tahu je cuma kalau ORANG DAH SURUH KITA MERAHSIAKANNYA mestilah kita AMANAH dengan pe yang disuruh kan???


Ntah la aku rasa mcm dorang nak PERGI jauh, jauh, jauh... okey la kalau itu yang korang inginkan aku nak uat macam mana an??? tak pela PERGI la kalau korang rasa itu dapat MEMBAHAGIAKAN korang... aku nie kan selalunya akan dicari bila DIPERLUKAN sahaja...aku REDHA...  


Biarlah aku pendam segala yang aku rasakan... bukankah menjaga hati orang lebih penting dari menjaga hati sendirikan??? jika dulu dia rapat denganku tapi kini tidak lagi... mungkin ALLAH telah merancangkan sesuatu yang lebih baik untuk diriku... aku percaya setiap pe yang berlaku pasti ada hikmahnya... aku akan tunggu dan lihat pe yang akan dia katakan kepada ku jika benar dia ingin PERGI ke situ... 


Akhir kata.....Naluri adalah satu anugerah yang suci dan bersih dalam diri setiap individu....Keistimewaan ini dimiliki oleh semua orang tetapi pada tahap keupayaan yang berbeza-beza.... Jadi, hargailah keistimewaan itu, manfaatkanlah ianya sebaik mungkin…WASSALAM...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...