nuffnang

yang baik semuanya datang daripada ALLAH

tak semua pe yang kita mahukan kita akan dapat jadi berusahalah untuk mendapatkan pe yang kita inginkan dan kemudian barulah berserah kepadaNYA...^^
hari-hari ingat ALLAH,
INSYAALLAH...
Segala pe yang dilakukan akan diberkati...^^,

Friday, 23 March 2012

P.H.D!

Salam...hye semua...^^, hari nie tiba2 je teringat kisah lalu la...huhu (T_____T)... dah nama kisah lalu mesti la yg sedih pnya..huhu... saya xtau la knapa MANUSIA perlu ada P.H.D nie... kalau PHD dlm pelajaran xpe nie P.H.D lain iaitu...PERASAAN HASAD DENGKI.... perlu ke da perasaan mcm tu??? mmg xdpt di nafikan kita nie dilahirkan dgn pelbagai PERASAAN tapi kan kita boleh mengawalnya??? 

Setiap manusia ada KELEBIHAN masing-masing jadi terima je KELEBIHAN & KEKURANGAN DIRI  tu okey! xda gunanya kalau da PERASAAN mcm tu sebab nanti MEMAKAN DIRI SENDIRI balik... SAKIT! tu yg pasti... dah2 la... buang la P.H.D tu jauh2 okey... doakan la yg TERBAIK utk semua org yg kita syg... kan itu lebih baik daripada kita menyakiti dirinya & diri kita sendiri... tak rugi pun MENDOAKAN yg terbaik utk org yg kita syg... mungkin dia bkn tercipta utk kita jadi terimalah dgn REDHA...

Di kesempatan ini juga saya ingin memohon maaf jika andai kata jika satu masa dahulu saya ada menyakiti perasaan-perasaan sesiapa shj tak kira melalui lisan, perbuatan @ pe shj... saya hanya lah manusia biasa yg tidak pernah alpa dgn melakukan kesilapan... & di sini juga saya memaafkan sesiapa yg telah membuat saya... memang saya tidak boleh MELUPAKAN pe yg org dah buat kat saya tapi saya cuba... jangan tanya saya kenapa kalau saya tidak boleh untuk bersua muka ataupun bercakap dgn anda ini kerana mngkin saya masih lagi TERINGAT pe yg telah anda LAKUKAN terhadap saya...

Saya nie nampak je mcm XDE PERASAAN tapi andai kata jika anda melakukan sesuatu yg saya xsuka... sampai bila-bila saya akan INGAT!.... tapi pe2 pun saya akan sentiasa mendoakan KEBAHAGIAAN org2 yg saya syg terutama kawan2 saya... biarlah mereka kata saya sombong, tak ingat kawan la...bla,bla,bla,.....
tapi biarlah hanya TUHAN sahaja yg tahu pe perasaan saya terhadap kawan2 saya... xbermaksud kalau saya XSMS saya sombong, xbrmaksud saya XTELEFON saya xtahu keadaan mereka... biarlah mereka nak kata pe2 pun janji saya selalu teringat kat mereka xkira di mana saya berada...

Menjaga PERASAAN org lebih penting kan drpd mengharap kan org memahami PERASAAN kita??? biarlah jika itu yg boleh membuatkan semua org yg saya syg BAHAGIA saya rela... akan saya cuba untuk membuatkan semua org yg saya syg GEMBIRA di samping saya & org2 yg mereka sayangi..... INSYAALLAH...

Apapun SEMOGA KORANG BERBAHAGIA di samping INSAN yg TERSAYANG... hargai lah pe yg ada di depan mata korang sebelum mereka PERGI untuk selama-lamanya... luahkan isi hati korang sebelum terlambat... jangan pendam sehingga korang terlepas peluang yg ada... jangan korang sakiti mereka kerana tidak dapat MEMILIKI mereka... sesungguhnya mereka tidak dapat MEMBACA apa yg ada di dlm HATI korang... terima segala KEPUTUSAN yg telah mereka uat... mungkin dia bukan JODOH korang... percayalah setiap kita telah diciptakan berpasangan... INSYAALLAH JODOH korang akan tiba nanti...

-->> Aku maafkan kamu... tak perlu kita bertemu cukup kau tahu... yang aku maafkan kamu...(pinjam lirik lagu nie sat noh...huhu) okey la xmau sedih2 yea semua... nie cuma luahan hatiku yg telah lama berbuku...(amboi ayat minah nie...hahhhaa) daaa nanti menaip lg la kalau da idea lagi la huhu^^, wassalam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...