kenangan terindah tercipta..

Assalammualaikum... hai...
lama dah tak bejemah dekat sini kan??? jemah la sangat katanya...huhu okey la sekarang nie MUSIM FINAL EXAM dekat UNISEL... huhu so mata banyak la macam mata panda hahaha study la katakan.... tapi dalam FINAL nie sempat la jugak aku menyinggah kat sini noh...huhu okey la hari nie aku nak kongsikan PENGALAMAN aku sepanjang aku hampir 3 tahun dekat UNISEL...

banyak KENANGAN sebenarnya tapi yang paling aku tak boleh lupa bila salah satu IMPIAN aku tercapai...huhu apa lagi FASILITATOR la... sebenarnya biar aku jelaskan dulu ya kawan-kawan... MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR  @ lebih dikenali sebagai MPP dan FASILITATOR bukan lah sama LEVEL... tak sama okey... FASILITATOR adalah membantu atau pemudah cara semasa ORIENTASI dijalankan... manakala MPP pulak adalah wakil PELAJAR dari dilkalangan pelajar untuk menyuarakan HAK kita sebagai PELAJAR di sesebuah UNIVERSITI... dulu aku pun ingat FASI & MPP tu sama al-maklumlah sebab kebanyakkan yg jadi FASI dlm kalangan MPP... tapi sebenarnya tidak... FASILITATOR juga boleh di kalangan pelajar biasa... jadi jangan la ingat bila seseorang tu jadi FASILITATOR dia juga adalah MPP ya kawan-kawan...^^,

so sekarang dah jelas dah PERBEZAAN FASI & MPP??? kalau tak jelas boleh jumpa saya terus....hahaha...okey la masa aku 1st time jadi FASI... bermula MEI 2012... macam tak PERCAYA... sebab aku dengan kawan aku saja cuba last-last dapat ko....huhu ALHAMDULILLAH... aku dapat tugasan untuk menjaga adik-adik baru di hostel... dah la ketua aku lelaki okey... dan kena kerja berpasangan... pengalaman kali kedua pulak aku dapat jadi DISIPLIN....perghhhh muka kena KETAT daaaa kalau tak HABIS....hahahaha yela dah nama DISIPLIN... tak bole bergurau senda sangat...huhu... kali ketiga pulak PALING....PALING...PALING... aku tak sangka masa dapat tugasan... aku dapat jadi.... PROTOKOL....perghhhhh bagi aku PROTOKOL paling susah kot.... sebelum nie aku ambil tak kisah je...bila dah dapat nasib baik la dapat seorang KETUA yang SEMPOI dan SENTIASA membantu... masa PROTOKOL nie la aku kenal ramai orang... aku dapat kenal dengan EN.AFIF yang banyak membantu PROTOKOL... dayah, shaq, sai, dan yang paling penting mesti la ketua aku RAMMY....huhuhu
kali keempat pula still lagi diberi KEPERCAYAAN dalam bidang PROTOKOL... dan kali nie berbeza sebab KETUA aku 1st time PEREMPUAN okey...! mula-mula tu takut jugak tapi...ALHAMDULILLAH... dia okey dan banyak bagi tunjuk ajar... sedikit mencabar masa jadi PROTOKOL masa tu sebab ada dugaan sedikit tapi... syukur dapat diselesaikan...^^, next pulak lagi sekali aku TERKEJUT bila aku dapat tugasan yang agak berat bagi aku...sebab... aku dapat jadi TIMBALAN SETIAUSAHA, TIMBALAN BENDAHARI & EXCO PROTOKOL...perghhhh banyakkan???? GILA KUASA.... GILA KAN KAU.... hahahaha tiba-tiba MENYANYI pulak aku...opsssss hahahaha masa dapat tau aku kena jadi 3 exco tu perghhhh macam tak PERCAYA.... yela 1st time kot jd TIMBALAN S/U pastu banytak merangkap nasib baik aku tak merangkak....hahahaha tapi ALLAH tu maha ADIL... ALHAMDULILLAH aku dapat melaksanakan tugas yang diberi walaupun da kekangan kadang-kadang... terima kasih kepada semua yang membantu aku...huhu sayang korang....muaaaahhhhhh.... hihihii

okey la panjang sangat aku bercerita kali nie sebab aku RINDU sangat dekat semua FASILITATOR MINGGU TEKAD SISWA...kenangan terindah bagi aku... bak kata seorang adik nie... " walaupun ramai adik-beradik tapi kadang-kadang kita SERAPAT seperti dalam KELUARGA FASILITATOR nie..." memang betul apa yang dikatakan dia... sebab aku turut rasai... buktinya sehingga sekarang kami masih lagi berhubung walaupun ada yang diantara kami yang dah habis belajar... pengalaman di FASILITATOR MINGGU TEKAD SISWA akan sentiasa diingatan dan di hati...in sha ALLAH... kalau ada rezeki lagi kita bersatu kembali... apa-apa pun UKHWAH kita akan kekal sampai bila-bila okey ...in sha ALLAH..^^,






setiap cabaran yang datang itu mengeratkan lagi UKHWAH kami... suka & duka kami lalui bersama...  mereka selalu ada...setia menunggu dan menjadi SAHABAT... semoga berjaya semua SAHABATKU...^^,
daaaa WASSALAM....

Comments

Popular posts from this blog

12/11/2013 PUNYA CERITA....

finally 100!

HANYA SEKETIKA