SOAL HATI...

Assalammualaikum...

hola... agak lama aku dah tak berjemah di sini kan??? hehehe sibuk sikit la sebab sem baru nie second last sem aku...(korg faham tak apa yang aku cuba sampai kan nie??? huhu ) maksudnya lepas nie aku ada lagi 1 sem dan lepas tu PRAKTIKAL.... in sha Allah...^^,

okey la hari nie aku nak bercerita soal hati... apa SOAL HATI!!!! yea, yea, yea... kalau dah pasal hati nie macam-macam la kan... bagi aku pulak... memang senang kita nak jaga hati orang tapi kalau hati kita sapa nak jaga??? kadang-kadang TERLAMPAU jaga hati orang... sampaikan kita TERLUPA menjaga hati kita... sedar-sedar je HATI kita dah PARAH.... perghhhh sakit wei... tapi kita jugak perlu ingat ALLAH sentiasa dengan kita walau apa pun yang terjadi... rawat lah HATI kita dengan sentiasa BERSELAWAT, ZIKIR dan amalan-amalan yang boleh membuatkan hati kita TENANG...

mudah je kan??? tapi selalunya nak melakukan tu yang susah bukan??? ITS up to you dear...^^, so buatlah apa yang boleh MENGEMBIRAKAN hati kita... bagi aku MENGEMBIRAKAN orang di sekeliling kita adalah penting... terutamanya... IBU BAPA kita, yang penting FAMILY kita la.... kawan-kawan... sepupu sepapat dan seangkatannya la.... yang penting orang yang lebih tua kita perlu hormati dan sayangi... hati mereka lebih mudah tersentuh dengan kata-kata ataupun perbuatan kita... so berhati-hati sebelum melakukan sesuatu okey...^^,

bukan kah melihat senyuman orang yang kita lebih sayang lebih penting... so moh la kita buat hati ibu bapa kita gembira dengan kita bukan berduka lara okey! tak mau uat mcm tu okey kawan-kawan! hehehe....
anyway tengah update nie tiba-tiba rasa rindu pulak kat FAMILY aku... walaupun orang kata dekat je RUMAH aku dengan tempat belajar nie... tapi bagi aku jauh jugak.... dah la aku tak boleh nak balik nak dekat 1 BULAN... sebab setiap hari sabtu ada kelas ganti.... (T___T) kena lah berkorban untuk mendapatkan apa yang terbaik dalam hidup bukan??? (tak pe la FZ sekejap je tuuuu )

okeyyy la tak mau sedih-sedih... buat mood spoil je.... huhu anyway sampai sini jela aku kongsikan cerita aku huhu nanti aku update lagi jika ada apa-apa okey... huhu daaa wassalam...

P/S : Kadang-kadang nak gembira kan orang lain sangat senang.. Tapi kadang-kadang nak gembirakan hati diri sendiri sangatlah susah...




Comments

Popular posts from this blog

12/11/2013 PUNYA CERITA....

finally 100!

HANYA SEKETIKA