perjalanan kami...

Assalammualaikum...

hola...^^, harap-harap sihat la ya kamu semua...huhu so apa aktiviti korang hari nie??? mesti best kan??? aku pulak sementara MENUNGGU untuk pergi ke kelas yang agak petang jugak la kan... dah mcm keje shift aku rasa...hehehe tapi takpe la nak menuntut ilmu kan... redah jugaklah.... huhu

so bila ada masa terluang nie moh la aku kongsikan cerita apa yang terjadi pada 13012013...huhu ceritanya bermula apabila setelah aku selesai MINGGU TEKAD SISWA SESI JANUARI... yela cuba korang bayangkan aku dan kawan aku menghabiskan masa hampir 2 minggu aku rasa sebab kena pergi kursus lepas tu ada induksi sikit then barulah minggu orientasi bermula... lepas tu RESULT keluar ok! huhu

lepas habis je orientasi adik-adik tu semua aku tak tahu sama ada nak balik rumah ataupun balik kampung... sebab kalau balik kampung aku nak balik dengan sape??? lepas tu setelah pelbagai usaha dilakukan... MAKA .... jeng, jeng, jeng... aku pun mengambil KEPUTUSAN untuk balik ke kampung... sebab sepupu aku bertunang....^^,

jadi aku pun ajak la liza untuk TOGETHER...gether dgn aku...hehehe yela dia dgn aku je yang dah balik kat SA nie yang lain cutiiii lagi...huhu so setelah sesi pujuk memujuk dilakukan akhirnya BERJAYA... hehehehe thanx liza... i really appreciate...hehehe

12012013...aku dan liza pun packing la barang-barang... dan aku da jugak telefon mama dan nenek nak bagi tahu yang aku nak balik kampung... kita orang gerak dalam pukul 11 pagi dan sampai di stesen bas guest what! TIKET ada pukul 2.30pm & 6.30pm je.... padan muka aku kan lama nak tunggu... tapi malam semalam aku cek kat internet bas ada tengah hari tapi tak letak pulak masa! haishhh kalau aku tau la ptg aku gerak kul 1... cian liza kena tunggu lama...(T___T) sorry liza...

masa dlm tempoh 2 JAM kita orang kena tunggu tu ada la jugak sempat kita orang berborak-borak dengan seseorang nie... so takde la terasa sangat 2JAM tu kan??? hihi dan masa yang di tunggu-tunggu telah pun tiba... bas pun sampai... perjalanan yang hampir 1 jam 30 minit Alhamdulillah kami pun sampai ke destinasi yang dituju...

sampai-sampai je fikir nak naik teksi ke bas??? hahaha memang keje aku MEMIKIR je untuk hari tu.... huhu tapi takpe la kan....huhu so aku pun amik keputusan untuk naik teksi... dan macam-macam pulak pertanyaan pak cik tu... haisshhhh

pak cik teksi : nak pergi mana dik???
kami : nak pergi kampung kelemak....
pak cik teksi: rumah sapa kamu nak pergi tu ( sambil tersengih-sengih )
kami: rumah nenek laaaaaaaa.....
pak cik teksi : sapa nama nenek & atok kamu??? pak cik nie tok sidang dekat kawasan nie...
kami : (dalam ati aku... pakcik aku yang tok sidang bila masa pulak tukar nie??? haissshhhhh mood: SABAR FZ..... )

lepas tu kami pun naik jela teksi untuk ke rumah nenek aku... dalam perjalanan boleh pulak pak cik tu bukak khutbah dekat kami... memang hari nie menguji kesabaran kami.... sampai-sampai je rumah nenek terkejut dan kata "kenapa tak telefon busu suruh amik??? " aku pun sengih jela....hehhehe....

dah sampai rumah nenek pe lagi makan la kejenya...hehehe lepas makan nenek kata ayah sedara aku nak dtg amik untuk pergi rumah dia... tiba-tiba mood excited! hahaha motif sangat kan??? hehehe... sebelum pergi rumah sepupu aku tu kita orang singgah dulu ke rumah mak lang aku... then baru lah pergi rumah sepupu aku...

sampai je sedara aku ada la jugak tapi tak ramai sangat....huhu sesi salam menyalam dilakukan kemudian buat la kerja apa yang patut kan...huhu lepas habis keje duduk sambil borak-borak dengan sepupu yang ada dan sedara-sedara yang lain... dan sempat jugak la sesi PHOTOSHOOT kita orang bergambar dekat mini pelamin sepupu aku tu....huhu

13012013... cantik kan tarikh nie... tarikh nie la yang sepupu aku telah pilih untuk diikat pertunangan dengan orang yang tersayang...Alhamdulillah majlis telah berjalan dengan lancar pada hari tersebut... ramai hadirin yang telah hadir pada hari tersebut... cantik kak hajar... aku suka make up dia... natural je....huhu kalau tak silap aku 9 berbalas 11 dulang...



















selepas habis je majlis pertunangan kak hajar nie... kami pun mau pulang la... sebab keesokkan harinya dah start sem baru ok!....huhu aku mintak tolong sepupu aku utk belikan tiket nasib baik ada...huuhu tiket kami pukul 6 pm... sedih la pulak sebab kena balik awal... tapi kena jugak balik sebab dah start kelas kan... huhu so kami sampai dekat SA pukul 8.30 pm kalau tak silap la... rasa macam lama je pulak daripada aku balik ke kampung rasa kejap kot... mungkin sebab aku ambil bas dari melaka sentral kot tu sebab rasa jauh...huhu

sampai je rumah tengok jadual... perghhh sabo jela dengan line BB aku nie.... KELEMBAPAN! last da-last aku dah dapat jadual terus tidur...huhu penat rasanya... tapi best....hehehe....
okey la to kak hajar... semoga pertunangan ini akan ke akad nikah & ke jannah...in sha Allah... to liza thanx my dear sebab ikut aku balik kampung....jasamu dikenang...hehehhe nanti kita balik kampung lagi yea??? hahahha :P



daaa WASSALAM...














Comments

Popular posts from this blog

12/11/2013 PUNYA CERITA....

finally 100!

HANYA SEKETIKA