NIAT ITU PENTING


Assalammualaikum....

hai, hola heart chart... hope kamu sihat aje...^^, hurmmm hari nie tiba-tiba aku teringat apa yg seorang hamba Allah nie pernah sampaikan... banyak ilmu yang telah beliau sampaikan dan antara yang paling aku tertarik apabila dia kata " Niat itu penting! " sebab dari niat itu telah menunjukkan PERASAAN sebenar kita sebenarnya... kalau dari mula-mula kita berniat baik maka kita dah dapat PAHALA tapi kalau niat kita tidak baik... kita tak dapat dosa lagi dengan niat itu melainkan kita betul-betul melaksanakan apa yang kita NIATKAN itu...jadi kita niat yang baik-baik je okey kan??? hehehe

selain itu juga kalau kita nak lakukan sesuatu perkara itu kita mestilah beringat sebelum melakukan perkara itu... antaranya seperti :

  • NIAT KERANA ALLAH
  • DIHARUSKAN OLEH SYARAK
  • JANGAN ADA MAKSIAT
  • MESTI SESUAI DENGAN JALAN ALLAH
  • JANGAN TINGGALKAN IBADAH FARDHU

saya nak terangkan perkara di atas nie tak berapa nak reti karang ada yang silap tafsir dengan apa yang saya terangkan lagi susah.... huhu jadi kalau tak berapa jelas itu boleh la bertanya kepada yang PAKAR yea... huhu dan jika apa yang saya sampaikan nietak betul tolong beritahu saya agar saya dapat memperbetulkan apa yang salah... yang baik daripada ALLAH yang kurang datangnya dari saya....daaa WASSALAM...^^,

Comments

Popular posts from this blog

12/11/2013 PUNYA CERITA....

finally 100!

HANYA SEKETIKA