nuffnang

yang baik semuanya datang daripada ALLAH

tak semua pe yang kita mahukan kita akan dapat jadi berusahalah untuk mendapatkan pe yang kita inginkan dan kemudian barulah berserah kepadaNYA...^^
hari-hari ingat ALLAH,
INSYAALLAH...
Segala pe yang dilakukan akan diberkati...^^,

Thursday, 15 November 2012

ANTARA TEMAN, KAWAN, TAULAN & SAHABAT...

SALAM....hola...^^, hari nie kan aku selongkar barang-barang lama aku dan terjumpa la buku-buku lama dan dalam buku tu ada tentang PERBEZAAN ANTARA TEMAN, KAWAN, TAULAN, & SAHABAT... so jom kita tengok PERBEZAANNYA....



TEMAN -->> seperti TISU dalam penggunaan yang paling mudah adalah untuk SAPU MULUT @ TANGAN bagi MENGHILANGKAN sesuatu yang TIDAK DIPERLUKAN... ( bila korang perlukan dia baru korang TERHEGEH3 cari dia kalau tak... tak da maknanya nak jumpa kan???? ) 





KAWAN -->> seperti ikatan PERHUBUNGAN yang terjalin sebab SESUATU KEPENTINGAN @ sebab & syarat yang berkaitan MUSLIHAT... ( mcm korg tak rapat pun dgn dia tapi disebabkan dia nie boleh tlg korg dlm sesuatu BENDA korg pun mintak tlg dgn dia tapi lepas tu uat mcm tak kenal la pe lg....ish3 )





TAULAN -->> kedudukannya LEBIH TINGGI daripada KAWAN & TEMAN... ada yang boleh di harap untuk memegang AMANAH & ada jugak yang tidak boleh diharap... ( sesiapa yang korang rasa boleh SIMPAN RAHSIA korang tu maknanya dia TAULAN korang la yea....^^,)




SAHABAT  -->> dia merupakan ORANG yang benar-benar dapat dijadikan SANDARAN AMANAH "SAH AKAN BANTU TUAN" ( bila SUSAH & SENANG dia sentiasa ada dengan korang... jgn masa SENANG je dia ada tu bukan SAHABAT namanya yea... tu kawan namanya... )





so nie jela yang aku dapat jumpa dan kongsikan dengan korang... kalau da lagi nanti aku taip lagi okeyyy... renung-renungkan dan selamat beramal....opsss tiru tag line pulak...hehehehhee daaaaaaa....WASSALAM ^^,

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...